söndag 11 december 2011

Inspiration

Jag pysslar oftast på kvällarna, när barnen gått och lagt sig. Men ibland tar jag en paus. Om jag fått en pysselöverdos (som nu) eller om jag behöver lite inspiration. Jag surfar runt ganska mycket på nätet och kollar på andras pysselbloggar och en massa annat roligt man hamnar på när man bara tittar lite planlöst. Så nu tänkte jag tipsa er om mina tips!
Det finns en sida som heter Pinterest som jag börjat använda mer och mer. Man kan säkert ha den till en massa, men jag använder den mest till att "pinna" fina och roliga grejer jag hittar på nätet. Ni vet när man hittar något fint och tänker att "det ska jag komma ihåg" och två dagar senare har man glömt var man hittade det. Pinterest hjälper en att hitta tillbaka. Och så kan man sortera upp sin inspiration på anslagstavlor med olika teman. Så här ser några utav mina anslagstavlor ut





Sen kan man ju då gå in och titta på andras anslagstavlor, vilket kan te sig väldigt beroendeframkallande...
En annan sida som kan bli väldigt beroendeframkallande är etsy. Här blir man också väldigt pysselinspirerad.
Tycker man att det är roligt att pyssla med sina barn är lilla a en fin sida.
Och när man behöver stickhjälp eller inspiration är stickskolan en fantastisk sida där det till och med finns filmer på hur man gör.
Nu är det dags för sängen, i hopp om att pysselöverdosen lagt sig till imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar